Departe de cuptorul care ne-a perpelit mai bine de o săptămână, Râşnovul a găzduit a treia etapă a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă. Total atipic, evenimentul s-a desfăşurat vineri şi şâmbătă, înlocuind în calendar Trofeul Sinaia, cursă citadină unde accesul spectatorilor nu ar fi putut fi îngrădit. Mixul de reveniri şi absenţe (din care a rezultat cea mai bogată listă de înscrieri de anul acesta), a părut să nu îl influenţeze în niciun fel pe Emil Nestor, omul de bătut în 2020. Bucureşteanul ajunge la 3 victorii consecutive, toate obţinute corectând recorduri.

Cei peste 10.000 de spectatori obişnuiţi să inunde traseul de pe Drumul Cetăţii sunt doar o amintire. Anul acesta, accesul este blocat de garduri şi maşini de poliţie imediat după parcarea Dino Park. Intrarea se face pe lângă o terasă, printr-o zonă gâtuită de porţi, păzite de 2 cerberi privaţi. Înăuntru, acelaşi parc de service cu care eşti obişnuit, cu excepţia măştilor care de data asta acoperă mai toate zâmbetele. Vânzoleala întinsă până dincolo de start sugerează discret felul în care echipele şi-au mărit efectivele şi numărul de invitaţi. Una peste alta, Trofeul Râşnov se desfăşoară cu ceva audienţă.

În lupta cu secundele, însă, avem cam aceiaşi protagonişti. Dacă anul trecut a încercat permanent să rămână în siajul duetului Hora / Lola, Emil Nestor arată că în 2020 are un singur rival – recordul traseului. Cele 12 secunde care îl distanţează de ocupantul locului secund, Silviu Dumitrescu, spun povestea unei curse dominate autoritar, iar cea mai rapidă urcare a sa, cronometrata la 1:47,777, un nou record.

Podiumul la general a fost completat de Mihai Leu, cel care a reuşit un week-end consistent, lipsit de greşeli şi probleme mecanice. În final, timpul foarte apropiat de cel înregistrat in 2019 i-a adus şi victoria la Categoria I, unde a fost urmat de către Eduard Cozma (Audi R8) şi Alin George Luca (Porsche 911).

În ciuda formei bune pe care au arătat-o, diverse probleme mecanice i-au împiedicat pe Octavian Ciovică, Dani Oţil şi Emil Ghinea să urce pe podium, în ciuda unei prime urcări din manşele de concurs foarte bune.

Top 10-ul, precum şi cea mai rapidă urcare din concurs arată astfel:

  1. Emil Nestor – Norma M20FC 3:35.956 (1:47.777)
  2. Silviu Dumitrescu – Osella PA2000 Evo 3:48.012 (1:53.736)
  3. Mihai Leu – Ferrari 458 Challenge Evo 3:51.259 (1:55.235)
  4. Costi Stratnic – Dacia STCC 3:53.204 (1:56.194)
  5. Costel Căşuneanu – Skoda Fabia R5 3:57.892 (1:58.740)
  6. Răzvan Dragomir – Silver Car S2 3:58.944 (1:59.465)
  7. Eduard Cozma – Audi R8 GT 3:59.203 (1:58.473)
  8. Alin George Luca – Porsche 911 GT3 Cup 4:01.313 (1:59.677)
  9. Istvan Soos – Mitsubishi Lancer Evo 9 4:03.021 (2:01.068)
  10. Alex Mirea – BMW M2 CS 4:03.210 (2:01.392)

Trofeul Gutâi, etapa următoare, va avea loc între 29 – 30 august, un traseu de 5.2 km ce nu s-a mai regăsit în calendarul competiţional de 9 ani.