Se spune că nu uiţi niciodată prima victorie. Emil Nestor a avut însă nevoie de ceea ce în limbaj corporatist se numeşte „kind reminder”, aşa că a mai câştigat o dată. Cel puţin încă un an, Cupa Cheile Grădiştei rămâne în aceeaşi vitrină.


Sezonul 2020 din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă a debutat cât se poate de spectaculos, pe drumul ce urcă spre Cheile Grădiştei. În ciuda numărului neobişnuit de mic de competitori, a interdicţiei spectatorilor, sau a vremii – ocazional neprietenoasă, motorsportul românesc a început în trombă.


Antrenamentele de sâmbătă l-au gasit pe Nestor la ceva mai bine de 5 secunde distanţă de cel mai apropiat urmăritor. Octavian Ciovică a arătat că s-a împrietenit temeinic cu noua sa maşină, iar pe uscat Radical din SR8 = 2. Locul 2 şi atenţia întregului padoc. Mai în spate, Leu, Tempestini, Stratnic, Andronache, Gîrtofan.


Un soare improbabil trona deasupra tuturor în ziua concursului, şi, la chiar ultima recunoaştere a zilei, Nestor corecta recordul traseului. A urmat o pauza nefiresc de lungă, amânarea startului şi obişnuitul du-te/vino al traficului deschis. Iritat, soarele s-a ascuns între nori încruntaţi.


Prima manşă de concurs din 2020 a adus un nou record al traseului – acelaşi Nestor a oprit cronometrul la 1:43,928, cu cca. 2.5 secunde mai rapid decât anul trecut. Braşoveanul Ciovică a confirmat rezultatele din antrenamente şi s-a clasat pe 2, pentru ca podiumul să fie completat de Costi Stratnic, nimeni altul decât bronzul 2019.


La mai puţin de 1 secundă în spatele Daciei STCC a venit ex-debutantul Radu Benea, căruia saltul la clasa E2+3000 i-a prins cât se poate de bine. Leu, Tempestini şi Andronache ocupau locurile 5-7, la mai puţin de 10 secunde de lider. La un total de 40 de secunde întârziere, am găsit un neobişnuit al acelei zone de clasament – Bogdan Cuzma şi Evo-monstrul său, probabil cu probleme serioase de funcţionare, au încheiat manşa în vecinătatea istoricelor.


Între manşele de concurs s-a produs inevitabilul – ploaia a spalat diferenţele de cai, iar pe noi, auditorii cu aparate foto de gât, ne-a trimis în pădure, la adăpostul frunzişului. Integralele trebuie că rânjeau.


Nestor a rămas de nebătut şi a câştigat din nou, Simone Tempestini a venit pe 2, iar Benea şi Stratnic au făcut rocada, inclusiv la general, urmaţi îndeaproape de Skoda R5 pilotată de Gîrtofan.


Aderenţa redusă l-a aruncat pe Ciovică la încă 20 de secunde faţă de lider, iar locul 2 s-a topit în ploaie. Viitorul, însă, sună promiţător, iar noi sperăm că la cursele următoare îl vom vedea înteţind duelul monoposturilor şi pe Emil Ghinea, al cărui weekend a fost dedicat împrietenirii cu galbena Norma MF20F.


Duelurile preconizate de mulţi la clasa GT s-au lăsat, momentan, aşteptate. Mihai Leu şi al său Ferrari şi-au respectat atât blazonul, căt şi numele, conducănd cu un avans confortabil. Beneficiind de maşini noi, Alex Mirea şi Alin George Luca, au completat în această ordine podiumul, iar evoluţia Porsche-ului va fi de urmărit.


Iată şi primele 10 poziţii, la general:
1. Emil Nestor – Norma M20F
2. Simone Tempestini – Skoda Fabia R5
3. Radu Benea – Mitsubishi Evo 8 RS
4. Costi Stratnic – Dacia STCC
5. Dan Gîrtofan – Skoda Fabia R5
6. Mihai Leu – Ferrari 458 Challenge
7. Horia Gheorghe – Mitsubishi Evo 9
8. Elis Răduţă – Mercedes 190
9. Octavian Ciovică – Radical SR8
10. Aurelian Andronache – Speed Car GT 1000RS


Caravana se va muta la Reşiţa, pentru etapa următoare, iar noi sperăm ca de data asta, accesul spectatorilor, fără prezenţa cărora motorsportul nu are prea mult sens, să nu mai fie îngrădit în niciun fel. Pâna atunci, coacem pentru FB şi Instagram vizualul etapei.