raliul monte carlo 2022

An nou, sezon nou de WRC. Şi încă ce sezon! Într-o lume care pare să se obişnuiască cu incertitudinea cauzată de pandemie, WRC devine, de anul acesta, hibrid.

Cum schimbarea nu poate împiedica evoluţia, maşinile vor fi mai puternice şi mai rapide, dezvoltănd 520 de cai putere cu ajutorul motoarelor de 1600 cmc, respectiv 100kW. Iar pentru prima oară în istorie, WRC devine 100% sustenabil. Aceasta deoarece combustibilul folosit pentru motorul cu combustie internă va fi un amestec de componente bio şi sintetice.

Surprizele sezonului nu se încheie aici. La Monte îi vom vedea pe cei doi Sebastieni care au zguduit lumea raliurilor de 15 ani încoace: Ogier rămâne la Toyota, în timp ce Loeb îşi va face apariţia într-un Ford Puma Rally 1 nou-nouţ.

Col de Turini se intoarce

Dupa absenţa de anul trecut, Col de Turini revine în Raliul Monte Carlo ca probă de noapte.

Un raliu cu tradiţie

Raliul de la Monte Carlo este cel mai vechi eveniment din calendarul WRC. Prima sa ediţie a avut loc cu mai bine de un secol în urmă, iar în 1936 a fost câştigat de un român.

Anul trecut am scris un articol dedicat Istoriei Raliului Monte Carlo.

Concluzie

Sezonul de raliuri 2022 se deschide la Monaco pe 20 ianuarie şi va prezenta echipajelor noi provocări – viteze mai mari, accelerări mai rapide, reveniri spectaculoase.

Ready. Set. Go!