Loeb a ieşit victorios din bătălia Sebastienilor de la Monte de anul acesta. Şi nu a fost o bătălie uşoară. Ogier se situează la 10.5 secunde distanţă de prima poziţie, după ce în SS17 a primit penalizare 10 secunde pentru că a plecat înainte de start.

Cu ocazia câştigului, Loeb devine cel mai în vârstă pilot care câştigă o etapă WRC. Monte, pentru a opta oară.

Noul Ford Puma Rally 1 a obţinut 2 podiumuri la Monte, iar Yarisul este fix în spate, pe poziţiile 2 (Sebastien Ogier – Veillas Benjamin) şi 4 (Kalle Rovanpera – Halttunen Jonne). Se anunţă un sezon interesant.

Monte nu s-a dovedit uşor

Startul sezonului a fost departe de ideal pentru Tanak. Estonianul a terminat raliul în SS12, în urma unui accident, după ce în SS9 a avut cel mai slab timp al său din pricina unei pene, iar în SS11 a fost cât pe ce să cadă de pe drum:

Pe lista abandonurilor din motive de accident îi găsim şi pe Formaux, Desangles sau Lefebvre:

Însă de departe, accidentul lui Formaux a fost cel mai înspăimântător:

Un (nedorit) test de securitate

Din fericire, atât Formaux cât şi Alexandre Coria au scăpat nevătămaţi. Meritul îl are şi maşina Rally 1. Din raţionamente financiare, acestea sunt construite direct pe rollcage şi nu ramforsate ulterior, cum era cazul generaţiilor anterioare. Elementele de caroserie, realizate din materiale precum fibra de carbon sunt prinse de rollcage, fapt ce vine cu avantaje şi dezavantaje: în eventualitatea unui impact, ocupanţii sunt mai bine protejaţi în interiorul rollcage-ului, însă aceste elemente se desprind mai uşor.

Cum va evolua rivalitatea dintre M-Sport şi Toyota Gazoo în sezonul 2022? Vom asista la o revenire a lui Tanak? Urmatorul raliu din sezonul 2022 va fi cel al Suediei, va avea loc la finalul lunii februarie şi presupun că va mai adăuga o serie de întrebări pe lista sezonului 2022.

Sursa foto: Nacho Mateo